Konserwator urządzeń dźwignicowych - zarobki i perspektywy rozwoju
Ostatnio na blogu mieliście okazję przeczytać na temat
zawodu konserwatora urządzeń transportu bliskiego. Chodzi oczywiście o artykuł - "Konserwator urządzeń transportu bliskiego - zawód z przyszłością".
Również na stronie naszego Instruktora pojawił się wpis
poświęcony temu zawodowi w kontekście zawodów regulowanych - dla przypomnienia
- "Konserwator urządzeń transportu bliskiego - zawód regulowany" .
praca konserwatora UTB- perspektywy rozwoju, zarobki |
W obu tekstach podkreślone zostały zalety pracy konserwatora
oraz wiążąca się z tą pracą odpowiedzialność. Jest to bez wątpienia zawód
specjalistyczny, który wymaga rzetelnego przygotowania i zaangażowania.
Mimo większego wysiłku, jaki musimy włożyć w przygotowanie zawodowe, warto rozważyć możliwość realizacji zawodowej właśnie w tym kierunku - zawód ten daje dużo lepszą perspektywę rozwojową i zarobkową. Na stronie serwisu
wynagrodzenia.pl
możecie znaleźć informację na temat przeciętnych zarobków konserwatora urządzeń
dźwignicowych. Dane pochodzą ze stycznia 2016 roku z Ogólnopolskiego Badania
Wynagrodzeń. Zgodnie z badaniami:
"Miesięczne wynagrodzenie całkowite (mediana*) na tym
stanowisku wynosi 3 494 PLN brutto. Co drugi mechanik/konserwator urządzeń
dźwignicowych otrzymuje pensję od 2 496 PLN do 4 545 PLN. 25%
najgorzej wynagradzanych mechaników/konserwatorów urządzeń dźwignicowych
zarabia poniżej 2 496 PLN brutto. Na zarobki powyżej 4 545 PLN brutto
może liczyć grupa 25% najlepiej opłacanych mechaników/konserwatorów urządzeń
dźwignicowych."
* Mediana - jest to wartość dzieląca wszystkie dane na dwa
równe zbiory. Poniżej i powyżej mediany znajduje się dokładnie po 50%
zgromadzonych w badaniu wyników. W przypadku badania wynagrodzeń znaczy to, że
połowa badanych zarabia poniżej mediany a połowa powyżej.
Jak widać, osoby z dużym doświadczeniem, zaangażowaniem i
odpowiednim stażem mogą liczyć na całkiem przyzwoite zarobki. Warto
zainwestować w swój rozwój i połączyć np. uprawnienia konserwatora z
uprawnieniami elektrycznymi SEP. Te ostatnie generalnie nie są przez prawo
wymagane, choć przez niektóre oddziały UDT są "zalecane". Jeden z naszych Instruktorów kwestię posiadania uprawnień sepowskich nie tylko w odniesieniu do pracy elektryka poruszał już na swoim blogu.
Warto przypomnieć fragment:
"Kursy elektryczne nie są adresowane wyłącznie do
przyszłych elektryków, czy też elektryków, którzy chcą odnowić swoje
kwalifikacje. Znajomość zagadnień związanych z elektryką to ogromny atut osób
należących do takich grup zawodowych jak chociażby grupa operatorów maszyn i
urządzeń magazynowych. Częścią ich pracy jest nie tylko obsługa, ale i
konserwacja maszyn takich jak wózki widłowe, suwnice, podesty czy dźwigi. Aby,
zgodnie z prawem, móc wymienić chociażby
żarówkę czy baterie w wózku widłowym, dokonać pomiarów elektrycznych, musimy posiadać
aktualne uprawnienia elektryczne Grupy 1. Szkolenia elektryczne kończące się
egzaminem przed komisją SEP, to doskonały sposób na poszerzenie swoich
kwalifikacji i podniesienie konkurencyjności na rynku pracy." czytaj więcej
praca konserwatora urządzeń dźwignicowych - kursy, szkolenia Awans B.H.P. |
Na zakończenie podrzucamy kilka ofert pracy dla konserwatorów UTB.
Może któryś z naszych czytelników poszukuje właśnie pracy w tym charakterze, a
może oferty te zachęcą innych do
zapisania się na kurs konserwatorów urządzeń transportu bliskiego. Zapraszamy!
Lp.
|
Stanowisko pracy/ firma
|
Miejsce pracy
|
Strona z ogłoszeniem
|
1.
|
Konserwator urządzeń transportu bliskiego/ KS Service Sp. z o. o.
|
Wrocław
|
|
2.
|
Konserwator urządzeń dźwignicowych i dźwigowych
|
Gdańsk
|
|
3.
|
Konserwator urządzeń dźwignicowych - mechanik
|
Dąbrowa Górnicza
|
|
4.
|
Konserwator urządzeń dźwignicowych
|
Rzeszów
|
|
5.
|
Konserwator urządzeń dźwigowych/ Firma OTIS Sp. z o.o.
|
Kielce
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz