wtorek, 20 września 2016

Jak zostać konserwatorem?


Jak zostać konserwatorem?


Chcesz zmienić pracę i poszerzyć swoje kwalifikacje. Pomyślałeś, że jako operator, mechanik czy elektryk mógłbyś pójść o krok dalej i zostać konserwatorem UTB. Ale jak to zrobić? Jak zostać konserwatorem?  


Odpowiedź, jak też sama droga do osiągnięcia celu, wydaje się na pierwszy rzut oka dość prosta.

Zgodnie z ustawą Dz.U.Nr 79, poz. 849 konserwator wózków, żurawi czy podestów musi posiadać odpowiednie kwalifikacje potwierdzone państwowym egzaminem UDT na konserwatora. Aby jednak bezproblemowo zdać egzamin, ale także, a może przede wszystkim, aby  być później dobrym konserwatorem - prawdziwym fachowcem i specjalistą, musimy posiąść niezbędną wiedzę i umiejętności. Jedyną drogą do osiągnięcia tych celów, jest uczenie się od najlepszych - ludzi z bogatym doświadczeniem zawodowym. Zanim więc przystąpimy do państwowego egzaminu, powinniśmy wybrać dobrą firmę szkoleniową, która pomoże nam przejść cały proces przygotowawczy, a także zrealizować wszystkie formalności i wymogi egzaminacyjne (co jest atutem dobrych placówek szkoleniowych).

Firma Awans B.H.P. w swojej ofercie szkoleniowej posiada szkolenia konserwatorów wózków widłowych IWJO, podestów I P oraz żurawi przeładunkowych II Ż.

Szkolenia prowadzone są przez operatorów, konserwatorów, mechaników i elektryków, dzięki którym nasi kursanci zdobywają odpowiednie przygotowanie zarówno mechaniczne, jak i elektryczne do zdania egzaminu UDT na konserwatora UTB. 
Pamiętaj, że aby zapisać się na kurs, musisz mieć:  
  • ukończone 18 lat;
  • stan zdrowia umożliwiający wykonywanie pracy;
  • jedno z poniższych:
- świadectwo robotnika wykwalifikowanego w zawodzie odpowiadającym pracy przy urządzeniach technicznych oraz rok pracy przy konserwacji lub naprawach tych urządzeń;
- świadectwo czeladnicze z zakresu elektromechaniki maszyn oraz rok pracy przy naprawach tych maszyn;
- świadectwo ukończenia zasadniczej szkoły zawodowej lub równorzędnej oraz rok pracy zawodowej przy konserwacji lub naprawach urządzeń technicznych;
- tytuł kwalifikacyjny mistrza w zawodzie odpowiadającym pracy przy urządzeniach technicznych oraz 6 miesięcy pracy przy konserwacji lub naprawach tych urządzeń;
- świadectwo ukończenia średniej szkoły zawodowej bądź co najmniej 3 lata nauki w odpowiedniej szkole wyższej i 6 miesięcy pracy zawodowej przy konserwacji lub naprawach urządzeń technicznych.


Jeśli masz wątpliwości, co do spełnienia warunków przystąpienia do kursu i ubiegania się o uprawnienia konserwatora, skontaktujsię z nami, rozwiejemy wszystkie Twoje wątpliwości.

Zapraszamy!


czwartek, 15 września 2016

Jak używać pilarki spalinowej?

Jak używać pilarki spalinowej?


Piła spalinowa to jedno z podstawowych narzędzi pracy drwala, pilarza czy innych osób pracujących przy obróbce drewna. Pilarki wykorzystywane są  często na budowach i w gospodarstwach domowych. Profesjonaliści posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie użytkowania tego sprzętu. Nowicjusze i osoby sięgające po pilarkę na użytek własny, często mają problem z prawidłowym jej eksploatowaniem.  Pojawia się pytanie - jak używać pilarki spalinowej?  Choć być może powinno ono brzmieć bardziej precyzyjnie - jak bezpiecznie używać pilarkę spalinową?  


http://awans-bhp.com/kursy-szkolenia/kurs-pilarz/
kurs dla pilarzy, Awans B.H.P. , hala szkoleniowa w Łodzi, Brukowa 23


Zgodnie z  Rozporządzeniem Ministra Środowiska (Dz. U. nr 161 poz 1141) z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej:

 "Do pracy z użyciem pilarki dopuścić można wyłącznie pracowników, którzy ukończyli z wynikiem pozytywnym szkolenie."

Prawo nakłada na nas obowiązek odbycia odpowiedniego szkolenia. Służy to zwiększeniu bezpieczeństwa i jest czynnikiem prewencyjnym, zmniejszającym ryzyko wypadku podczas pracy z piłą spalinową. Na odpowiednim kursie fachowcy nauczą nas tego, jak używać pilarki spalinowej - z zachowaniem wszelkich wymogów bezpieczeństwa oraz jak o nią dbać, by służyła nam na długie lata. Jest to dobre rozwiązanie nie tylko dla osób wykorzystujących ten sprzęt  w pracy zawodowej, ale również dla tych, którzy sięgają po niego we własnym gospodarstwie domowym. Prawidłowa eksploatacja pilarki to nasze bezpieczeństwo oraz zwiększenie szybkości i efektywności pracy. Oprócz zapoznania się z  instrukcją dołączoną przez producenta do zakupionego sprzętu  warto też  skorzystać z rad specjalistów -  z ich doświadczenia i wskazówek.

Jeśli chcesz zdobyć niezbędną wiedzę na temat tego, jak używać pilarki, zapraszamy na kursy obsługi piły spalinowej. Szczegółowe informacje znajdziecie na naszej stronie internetowej . Zapraszamy!  

środa, 14 września 2016

Konserwacja hds - jak często?

Konserwacja hds - jak często?


W jednym z wcześniejszych postów odpowiadaliśmy na pytania dotyczące HDS-ów. Takie pytania  jak:
Co to jest żuraw przenośny?
- Co to jest żuraw przeładunkowy?
- Co to jest żuraw HDS?
- Co to jest żuraw samojezdny?
nie powinny  już więc  stanowić dla Was żadnego kłopotu. Dziś poruszymy kolejną ważną kwestię, a mianowicie zajmiemy się pytaniem:  konserwacja hds - jak często należy ją wykonywać?

HDS , Awans B.H.P.

 

Konserwacja hds - jak często?


Pamiętajmy, że do obowiązków konserwującego należy przede wszystkim przestrzeganie instrukcji eksploatacji, bieżące usuwanie usterek oraz przeprowadzanie przeglądów konserwacyjnych w określonych terminach i w zakresie wskazanym w instrukcji eksploatacji. Nie rzadziej niż co 12 miesięcy konserwator powinien sprawdzić konstrukcję nośną, tor jezdny dźwignic szynowych oraz instalację ochrony przeciwporażeniowej. Wszystkie czynności powinny znaleźć potwierdzenie w dzienniku konserwacji w postaci wpisu zawierającego datę oraz podpis konserwatora. 

Te wszystkie obowiązki nakłada na konserwatora UTB, w omawianym przypadku operatora żurawia przenośnego (HDS),  prawo. Obowiązujące przepisy prawne regulują terminy przeprowadzania przeglądów konserwacyjnych . Przeglądy konserwacyjne powinny być wykonywane w terminach określonych w załączniku nr 2 do rozporządzenia, o ile wytwórca nie określa inaczej. Poniżej zestawienie terminów przeglądów:
  • żurawie z napędem ręcznym  - termin przeglądu konserwacyjnego co 90 dni;
  • żurawie samojezdne, wieżowe, szybkomontujące żurawie przewoźne, żurawie szynowe - termin przeglądu konserwacyjnego co 30 dni,
  • żurawie przenośne, przewoźne inne niż szybkomontujące i żurawie stacjonarne - termin przeglądu konserwacyjnego co 60 dni. 


 Wszystkich, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę z zakresu żurawi oraz konserwacji UTB, zapraszamy na nasze kursy. Szczegóły znajdziecie pod linkiem  i na stronie. Zapraszamy!

wtorek, 13 września 2016

Kiedy zawiesie podlega wymianie?


Kiedy zawiesie podlega wymianie?


 Zawiesia jako elementy osprzętu urządzeń dźwignicowych służące do podwieszania i podtrzymywania podnoszonych transportowanych ładunków często ulegają zużyciu.  Pamiętajmy, że prawidłowa eksploatacja przedłuża ich żywotność. Na co jednak należy zwrócić uwagę podczas każdorazowej kontroli stosowanych zawiesi? Jakie są kryteria zużycia zawiesi? Kiedy zawiesie podlega wymianie?

Rodzajów zawiesi jest bardzo wiele. Odpowiedzi na postawione pytania udzielimy w odniesieniu do zawiesi łańcuchowych. Podstawowymi kryteriami zużycia, jeśli chodzi o ten rodzaj osprzętu są:

·         pęknięcia, nacięcia, żłobki, nadmierna korozja, zgięcia i zniekształcenia;

·         brak przywieszki informacyjnej;

·         brak swobodnego przegubu między ogniwami;

·         zbyt duża różnica długości między cięgnami (3÷ 5 mm/m);

·         zwiększenie rozwarcie gardzieli haków powyżej 10% wartości początkowej;

·         zmniejszenie średnicy elementów zawiesia o więcej niż 10%.
Pamiętajmy, że przeprowadzanie kontroli zawiesi jest nałożonym przez prawo obowiązkiem, za realizację którego odpowiada pracodawca. Badania okresowe najczęściej raz w roku przeprowadzać powinny kompetentne osoby. Oprócz tego, odpowiednio przygotowane osoby przed każdym użyciem powinny robić przeglądy bieżące  oraz przeglądy kontrolne.

Jeśli jesteście właścicielami sprzętu wyposażonego w zawiesia i nie wiecie, czy powinny one zosatać już  wymienione, przypominamy o naszej usłudze przeprowadzania przeglądów zawiesi różnego rodzaju - zawiesia łańcuchowe, zawiesia pasowe, zawiesia linowe. Więcej na ten temat znajdziecie na naszej stronie internetowej.

Jeśli natomiast jesteś pracownikiem, na którym spoczywa obowiązek kontroli zawiesi, zapraszamy na kurs przygotowawczy. Na seminarium  na hakowego sygnalistę szczegółowo omawiamy tematykę zawiesi, ich nośność i eksploatację. Zapraszamy!

czwartek, 8 września 2016

Co to jest żuraw przenośny? Co to jest żuraw przeładunkowy? Co to jest żuraw HDS? Co to jest żuraw samojezdny


Co to jest żuraw przenośny? Co to jest żuraw przeładunkowy? Co to jest żuraw HDS? Co to jest żuraw samojezdny?


Jak wygląda żuraw i do czego służy, każdy z nas mniej więcej wie. Problem pojawia się wraz z przymiotnikami umieszczanymi przy  słowie kluczowym. Bowiem już nie dla każdego  jasne jest, co to jest żuraw samojezdny, co to jest żuraw przenośny, co to jest żuraw przeładunkowy, a co to jest żuraw HDS. A może wszystkie te pojęcia oznaczają to samo?

żuraw HDS
 
Zacząć należy od tego, że podstawowymi charakterystycznymi cechami każdego żurawia są: wyposażenie w wysięgnik oraz możliwość obrotu. Żurawie dzielimy na żurawie ogólnego przeznaczenia oraz tzw. żurawie leśne - do przeładunku drewna. A teraz przejdźmy do definicji poszczególnych pojęć, które pojawiły się w postawionych wyżej pytaniach.

Co to jest żuraw samojezdny?

 

Żuraw samojezdny - żuraw, który może być wyposażony w wysięgnik (wieże z wysiegnikiem) i w stanie obciążonym lub nieobciążonym przemieszczać się bez jezdni, zachowując swoją stateczność pod wpływem siły ciężkości. [Norma PN- 96/M-45000]

 

Co to jest żuraw przenośny?


Żuraw przenośny – żuraw, którego można przenosić z samochodu na samochód;

Co to jest żuraw przeładunkowy?


Żuraw przeładunkowy - żuraw o napędzie mechanicznym, złożony z kolumny obracającej się w podstawie i układu wysięgnikowego osadzonego na szczycie kolumny; żuraw jest zazwyczaj instalowany na pojeździe (także przyczepie) i przeznaczony do załadunku i wyładunku tego pojazdu. [NORMA PN-EN 12999];

Co to jest żuraw HDS?


HDS (Hydrauliczny Dźwig Samochodowy) – nazwa, którą użył w latach 80-tych polski producent żurawi przeładunkowych.

 
 

Mamy nadzieję, że pomogliśmy rozwiązać problematyczną kwestię stosowanego w branży nazewnictwa. Po więcej informacji na temat żurawi zapraszamy na kurs na żurawiaprzenośnego przeładunkowego HDS  - uprawnienia UDT II Ż oraz na stronę

wtorek, 6 września 2016

Kiedy wózek widłowy może się przewrócić? czyli o (nie) stateczności wózka


Kiedy wózek widłowy może się przewrócić? czyli o (nie) stateczności wózka


Bezpieczna praca wózka widłowego to przede wszystkim zachowanie jego stabilności i stateczności. Pojawiają się jednak sytuacje, w których owa stabilność może zostać zakłócona. Kursanci na zajęciach często zadają naszym szkoleniowcom pytanie - kiedy wózek widłowy może się przewrócić?
 Ryzyko zaistnienia wyżej wspomnianej sytuacji może wystąpić zarówno w trakcie jazdy wózkiem, jak i podczas podnoszenia czy też przewożenia ładunku.  Na uwadze należy zawsze mieć  5 podstawowych czynników, które determinują stateczność wózka widłowego:

·         waga wózka widłowego;

·         moc silnika;

·         odkształcenia elementów wózka pod wpływem ciężaru - np. odkształcenie podnośnika czy opon;

·         rozłożenie ładunku;

·         zawieszenie osi, resorów.

Dla zachowania stateczności wózka podczas transportu ładunku najistotniejszą sprawą jest zachowanie wspólnego punktu ciężkości wózka i ładunku za osią przednią wózka. Więcej na temat punktu ciężkości oraz takich ważnych pojęć związanych ze statecznością wózków widłowych jak: prawo dźwigni czy nośność znajdziecie na stronie naszego Instruktora pod linkiem .

Jednym z problemów zasygnalizowanych przez naszego Instruktora jest kwestia obciążenia wideł wózka widłowego. Jak czytamy, wielkościami zmieniającymi się podczas pracy wózka z ładunkiem jest masa ciężaru i ramię obciążenia. Ten sam ciężar może zmienić długość ramienia obciążenia w zależności od sposobu przejęcia ładunku. Poniżej zamieszczamy wykres obciążeń.


 Wózki widłowe coraz częściej wyposażone są w stabilizatory jazdy, których zadaniem jest zapobieganie niebezpiecznym sytuacjom prowadzącym do utraty stabilności urządzenia. Pamiętajcie jednak, że najważniejszy jest zdrowy rozsądek operatora, zachowanie czujności i ostrożności.  Więcej praktycznych porad udzielą Wam nasi szkoleniowcy na kursie dla operatorów wózków widłowych . Zapraszamy!

piątek, 2 września 2016

KURS NA ŻURAWIE SAMOJEZDNE II Ż


         KURS NA ŻURAWIE SAMOJEZDNE II Ż

                      

  WARUNKI PRZYSTĄPIENIA 

do kursu na operatora żurawi samojezdnych

 


  • skończone 18 lat
  •   wykształcenie minimum podstawowe
  • badania lekarskie

CEL KURSU

na żurawie samojezdne II Ż
  •  Przygotowanie kursantów do zdania egzaminu Urzędu Dozoru Technicznego na operatora żurawi samojezdnych.

  • Przygotowanie do pracy na żurawiach samojezdnych- przekazanie kursantowi niezbędnej wiedzy praktycznej i teoretycznej

 PROGRAM KURSU


 Kursant zdobywa wiedzę na temat:
  •  dozoru technicznego,
  •  dźwignic, budowy żurawi i ich klasyfikacji,
  • zagadnień bhp
  • konserwacji żurawi samojezdnych,
  • obowiązków operatora przy obsłudze żurawia,
  •  stateczności urządzenia,
  • postępowania w sytuacjach niebezpiecznych.

 UPRAWNIENIA

  •  Kursant otrzymuje zaświadczenie ważne na terenie całej UniI Europejskiej w języku polskim i angielskim z opisanym programem szkolenia.

  • Kursant otrzymuje po zdanym egzaminie państwowym Legitymację UDT, która daje bezterminowo uprawnienia do obsługi żurawi samojezdnych na terenie całego kraju.


  ZAPRASZAMY - skontaktuj się z nami za pomocą formularza, lub zadzwoń!