wtorek, 3 maja 2016

Zawory występujące w wózkach jezdniowych podnośnikowych - materiał szkoleniowy


Zawory występujące w wózkach jezdniowych podnośnikowych - materiał szkoleniowy

Wśród oferty szkoleniowej Awans B.H.P. dużą popularnością cieszą się kursy na wózki widłowe kończące się egzaminem UDT. Firma wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kursantów oraz starając się ułatwić przyswojenie im niezbędnej wiedzy i umiejętności, oprócz zajęć teoretycznych i praktycznych wchodzących w skład kursu, przygotowuje dla wszystkich zainteresowanych materiały szkoleniowe. Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony, na której znajdziecie pomoce naukowe przydatne podczas przygotowywania się do egzaminu UDT (wśród nich m.in. opracowane odpowiedzi na najbardziej popularne pytania na egzaminie UDT na wózki widłowe).

Zachęcamy również do śledzenia kanału na YouTube naszego Instruktora Szymona Szporaka. Znajdzie tam filmy, na których nasi Instruktorzy omawiają najczęściej poruszane zagadnienia dotyczące UTB. Dziś  dla przypomnienia podsuwamy Wam filmik dotyczący sprawdzania zaworu przelewowego, dławiącego i zwrotnego w wózku widłowym. Instruktorzy z Awans B.H.P. pokazują na nim  jak sprawdzić, czy poszczególne zawory działają prawidłowo w wózku podnośnikowym czołowym.

 

Podstawowe zawory występujące w wózkach jezdniowych podnośnikowych oraz sposób ich sprawdzania:

        I.            Zawór przelewowy (zawór hydrauliczny dwukierunkowy) - jego zadaniem jest odprowadzenie nadmiaru ciśnienia do zbiornika wyrównawczego. Jego działanie sprawdzamy poprzez podniesienie wideł maksymalnie do góry. Charakterystyczny dźwięk świadczy o tym, że zawór przelewowy działa i odprowadza płyn do zbiornika. Kolejnym etapem jest pochylenie masztu na siebie oraz odchylenie maksymalnie od siebie- ponownie charakterystyczny dźwięk świadczy o prawidłowym funkcjonowaniu zaworu.

      II.            Zawór dławiący- sprawdzamy poprzez opuszczanie wideł. Zawór ten ma za zadanie ograniczyć ciśnienie opuszczania wideł. Prędkość opadania wideł nie może przekroczyć 0,6 m na sekundę.

    III.            Zawór zwrotny - należy sprawdzić czy widły nie opadają. Najlepiej sprawdzić to pod obciążeniem. Sprawdza to zawsze przy odbiorze Inspektor z Dozoru Technicznego oraz konserwator przy 125% obciążenia nominalnego.

 

Mamy nadzieję, że oferowane materiały szkoleniowe okażą się dla Was pomocne. Zapraszamy również na bloga poświęconego tematyce branży urządzeń magazynowych - www.wozek-instruktor.blogspot.com.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz