Awaryjne opuszczanie wózka widłowego specjalizowanego - ładunek unoszony wraz z operatorem
Wózki specjalizowane z ładunkiem
unoszonym wraz z operatorem cieszą się dużą popularnością w branży magazynowej
i transportowej. Jedną z przyczyn jest możliwość wykorzystania tego typu wózków
z wąskich korytarzach międzyregałowych, które z kolei charakterystyczne są dla
wyższych magazynów zajmujących mniej powierzchni przy zachowaniu takich samych,
a być może nawet większych zdolności magazynowych. Dla przedsiębiorców jest to
korzystne rozwiązanie. Zastosowanie tego typu wózków pociąga jednak za sobą
dodatkowe zagrożenia, zwłaszcza dla obsługujących je osób. Jednym z nich jest
konieczność awaryjnego opuszczania wózka w sytuacji awaryjnego zatrzymania
urządzenia przy uniesionej kabinie.
Awaryjne
opuszczanie wózka
Podczas szkoleń z obsługi wózków
specjalizowanych ładunek unoszony wraz z operatorem kursanci informowani są, że
jednym z podstawowych obowiązków operatora w sytuacji awaryjnego zatrzymania
wózka przy uniesionej kabinie jest awaryjne opuszczenie wózka. Procedura ta
sprowadza się do opuszczenia przez operatora uniesionej kabiny i zejścia na dół
z wykorzystaniem drabiny sznurowej lub linki ewakuacyjnej znajdujących się na
wyposażeniu każdego wózka specjalizowanego. Dokładna procedura dla danego
rodzaju wózka specjalizowanego opisana jest w instrukcji obsługi opracowanej
przez producenta. Przed przystąpieniem do obsługi urządzenia operator ma
obowiązek dokładnego zapoznania się z tą procedurą i stosowania się do niej. W
praktyce może okazać się jednak, że awaryjne opuszczanie wózka wcale nie jest
takie proste. Sami producenci coraz częściej zalecają więc, aby operatorzy
przed przystąpieniem do pracy z urządzeniem odbyli stosowne szkolenie z obsługi
urządzenia opuszczania awaryjnego. Dla zachowania bezpieczeństwa szczególną
uwagę należy zwrócić również na stan technicznych urządzeń służących do
opuszczania awaryjnego - podstawą są okresowe przeglądy udokumentowane wpisem w
księdze rewizyjnej urządzenia.
Kiedy operator bezpiecznie opuści
kabinę i zejdzie na dół, może dokonać awaryjnego opuszczenia uniesionej kabiny.
Służy do tego zawór awaryjnego opuszczania kabiny, znajdujący się zazwyczaj w
tylnej części wózka. Dzięki niemu operator może opuścić zatrzymaną kabinę z bezpieczną
prędkością opadania (w przypadku opadania kabiny i ładunku nie przekraczającą
0,6 m/s).
Szkolenia na wózki specjalizowane ładunek
unoszony wraz z operatorem IWJO
Zapraszamy na szkolenia z obsługi wózków
specjalizowanych ładunek unoszony wraz z operatorem kategoria UDT I WJO -
kategoria ta zawiera uprawnienia II WJO oraz III WJO. Szkolenie zakończone jest
egzaminem UDT, a pozytywny wynik z egzaminu oznacza zdobycie uprawnień
operatora wózków specjalizowanych ładunek unoszony wraz z operatorem ważnych na
terenie całej Polski. Zapraszamy na szkolenia organizowane na terenie naszej
hali szkoleniowej, jak również do skorzystania z opcji organizacji szkolenia na
terenie firmy klienta. Nasi Instruktorzy przeprowadzają szkolenia na terenie
całej Polski. Zapewniamy kompleksową organizację egzaminu, doskonałe przygotowanie
teoretyczne oraz praktyczne, indywidualne podejście do klienta oraz atrakcyjne
ceny. Szczegóły oferty pod linkiem:
A jeśli
chcą Państwo zwiększyć bezpieczeństwo w swojej firmie i dodatkowo przeszkolić pracowników
z awaryjnego opuszczania wózków specjalizowanych, zachęcamy do skontaktowania
się z naszymi pracownikami w celu ustalenia szczegółów współpracy:
Zapraszamy!
Zastanawiam się czy jeśli zamierzam prowadzić w niedługim czasie wlasny magazyn, powinienem zdecydować się na kupno takich urządzeń jak wózki mobilne? Czy one rzeczywiście są pomocne w pracy na magazynie? jesli tak to gdzie powinienem szukać takiego sprzętu?
OdpowiedzUsuń